Hihi vilken kväll!!!

Åkte och lämnade stora S hos Jamie, hemma igen så lagade jag världens godaste köttfärssås och åt den. Sen blev det att köra lilla S till Salem och sen vidare till pappa. Han hade idag köpt sig en ny mobil, så jag undervisade i hur man gör med den och vi fixade så den blev bra med rätt ljus och ljud. Vidare tog jag ett foto på mamma som pappa tycker om och lade in som bakgrundsbild. Han blev glad och tyckte att det kändes rätt. Vi tog en titt på hans dator också och jag var där i nästan tre timmar. Han behövde det idag pappa. Han var rätt låg men mådde fint när jag gick. Min syster och hennes äldsta skulle komma och sova där, så han blev bara ensam en kortis sen.

Jag tog sedan bilen och åkte till Jamie och hämtade stora S, vi åkte i min bil och Jamie och Pillan i sin. Vi tog en sväng till Ing1. På vägen ut så blev stora S prejad av en bil vid ett rödljus men jag ropade...........TRYCK och sen TUTA och sonen lyssnade och killen i bilen fick vackert lägga sig bakom.  Det var kul och spännande, vi hittade lite övergivna hus och ställen, massa sköna vägar att åka på även om det är helt keff med framhjulsdrivet.

Hämtade sedan lilla S och åkte hem, precis hemma fick jag en körning så jag hämtade i Pershagen. Det var Lingons fru som skulle ut. Lingon själv var klart packad och ringde hundra gånger för att höra var jag var och hur det gick och för att be om ursäkt för att han var så dum sist. Nåväl, jag hämtade alla och sist kliver en kille, Conny in. Jag känner igen honom och när jag säger vad jag heter så minns han mig. Vi umgicks för 23 år sen. Jag dumpade honom kraftigt och tydligen hade det satt spår. Han blev helt till sig och pratade alldeles för mycket i bilen. Han var många år tillbaka i tiden men hans fru uppskattade ju inte det kan jag säga. Pinsamt blev det. När vi kom fram kramade han mig och mitt framför ögonen på sin fru säger han: Åååååh vad du luktar gott. Tur man inte är gift med honom.

Blev stoppad för nykterhetskontroll i stan..........polisen tittade länge på mitt körkort och jag frågade om det var något problem...........nä sa han det bara är ett så coolt kort....... Helt okej för han var ju söt polisen. Hihi vilken kväll!!!

Nu sitter jag här och Lingon ringer och ringer men jag svarar inte längre. Conny ringde också och då sa jag att visst ring när du är nykter. Fast när jag tänker efter kommer jag nog inte svara då heller. Orkar inte med sådana killar. Tacka vet jag polisen där....han var ju charmig. Jag har precis ätit en god tallrik köttsås igen. Mums. Nu blir det sängen. Jag ska drömma om den där bilen jag hittade idag. DEN VAR SÅ RÄTT. Vill ha den så jag tror jag ringer på den imorgon!
Ellerhur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0