Idag hände det!!!!

Denna dagen ett liv..............så säger ju Melker i Saltkråkan. Idag har det varit helt abnormt.
Gick upp 7 för att hämta Reneé som skulle på återbesök kl 9 på sjukhuset. Jo trodde vi då. Det tog 11 timmar att få alla undersökningar och prover och allt annat som skulle göras!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt jävla enromt. Detta hade aldrig i helvetet hänt i USA. Svensk sjukvård är helt jävla kass. Det fanns två sköterskor som var underbara och kom med kaffe till oss. Utan dom hade vi inte orkat.
Reneé sa flera gånger att jag skulle åka hem men inte fan överger jag en vän så.

Under dagen har Ronnie messat en del, han har tydligen fest han. Kul för honom men jag var inte speciellt upplagd för att fest smsa så det blev kort från mig.

Idag hände det!!! Jag har fått jobb! Jag ska jobba som lärare i en skola, blir mentor till en klass år 6 och ska ha svenska och engelska med 7:or och 8:or!! Så jävla kul. Jag är så glad att jag sprudlar faktiskt. Jag är en bra lärare - det är jag och jag trivs i skolan. Det är ett förordnande till sommaren och det är okej så får man se sen. Det roliga är att dom ville verkligen ha mig och gick till längder för att få till det. Inte helt korrekt men det tjänade jag på så jag är nöjd.

Imorgon ska jag börja! Jag messade till alla som betyder massor för mig och berättade den glada nyheten! Nu sitter jag här och kollar mail och har fått ett mail från en bloggtjej som jag gillar mer än mycket. Hon kommer och hälsar på framöver och det ser jag fram mot. Massor massor. Ska skriva ett mail till henne strax och berätta något som är lite hemligt och inte kan skrivas här i bloggen......hihi.

Svävar på små moln just nu, det är ju bra även om Reneé tyckte att jag var knasig så det var dags för tyck-om-dig-själv tröjan på sjukhuset. Men om man är färdig för psyket när man är lycklig vad är man då om man har döda soldater under armen?? Hahhaha Reneé vet vad jag menar.
Nu har jag ätit lite och ska åka och fixa glykol till bilen och fixa luft i ett däck. Bilen är skit just nu men det ska jag fixa. Halv nio imorgon ska jag vara på jobbet...........äntligen!!! Hemma igen så att säga. Det är jag värd.
Ellerhur?

Kommentarer
Postat av: Pillan

Grattis till det nya jobbet:)

2009-01-08 @ 21:42:36
URL: http://tuddiluu.blogspot.com
Postat av: angelica

Grattis va kul:)

du som tycker det är så kul att vara lärare;)

2009-01-09 @ 15:36:58
URL: http://raaaw.blogg.se/
Postat av: Reneé

Å han var min soldat någonstanns i sverige...

Ja du underbaraste vännen jag vet ine o vill nog inte veta vad man är med en död soldat under armen... Jag mår som en påse skit fortfarande orkar ingenting o dessutom e jag magsjuk... jag ger tamejfan upp snart... Nähä det gör jag inte alls för nu kan det juh bara bli bättre....

2009-01-09 @ 15:54:56
Postat av: Michaela

Roligt, grattisgrattis! :)

Det lönar sig att kämpa,

själv är jag likadan när jag söker jobb.

Framåt som tusan och dom tycker om en!

2009-01-09 @ 17:06:51
URL: http://michaelastappe.blogg.se/
Postat av: Limi

Grattis till nya jobbet :-)))

2009-01-09 @ 18:09:32
URL: http://limi.blogg.se/
Postat av: Sophia

Gud, vad roligt för dig! Grattis! :)

2009-01-10 @ 15:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0