Jag minns när jag fick en 8:a i Säby...

Idag var det första dagen! Enormt kul, bra medarbetare i arbetslaget och jag känner att jag kommer att trivas. Kvinnan som hade den tjänsten jag tar över är en i mina mest fördomsfulla stunder en RIKTIG järnabo! Medelålders, tjock omodern stickad tröja à la Antroposoferna, omålad och svamlande om känna in och hej och hå. Jag skrattade lite faktiskt. Jag kommer INTE vinna VM i populär första tiden bland mina elever för hon har låtit barnen bestämma och det har varit låtgå metoden som gällt. När jag nu kommer med struktur och ramar blir det nog tufft ett tag. Men det är okej.

Jag minns för 4 år sen när jag fick en 8:a i Säby............jag var jättenervös och dom hade haft en vikarie en termin. Ett par killar satt längst fram och jag såg och kände hur dom synade varenda rörelse jag gjorde. En av killarna räcker upp handen och frågar..........: Ja........... e ru nå bättre än XX?? (namnet på vikarien)
Jag minns att jag blev iskall inombords men sa bara att: Ja du det lär vi väl få se?  Kaxig var jag men fy bubblan vad orolig jag var då. Nu blev det bra. Den klassen är nog den jag kom närmst i skolan. Dom var helt underbara och jag har idag fortfarande kontakt med flera elever i gruppen. Helt underbara vuxna människor börjar dom bli. Jag följer deras liv fortfarande och har förmånen att få hjälpa till ibland. Den klassen och jag gjorde en vinterpromenad som varken dom eller jag kommer glömma.
Det var en underbar tid och utan att dom visste det tog gav dom mig glädje i en tillvaro som var tung hemma för jag då höll på att avsluta ett ruggigt dåligt förhållande. Jag tänker inte nämna några namn på eleverna här för då missar jag väl någon viktig men dom var alla helt enorma och jag är tacksam för den tiden jag fick med dom.

Nu ska jag undervisa år 6 och 8 i svenska och engelska. Det kommer bli kanoners. Jag ska planera i helgen och se till att jag är förberedd för måndag när barnen kommer. Mer om det senare i helgen.

Kvällen blev trevlig...........god mat och sen har jag övningskört med stora S. Vi gjorde Älvsjö by night och tänk vad bra jag fortfarande hittar där. Nu ska jag snart sova.............Imorgon ska jag träffa pappa och ringa Reneé.  Missade dom bägge idag. Inte bra. Jag fick en annan glad nyhet idag som jag delade med mig av.........det kommer bli bra. Jag VET det. 
I helgen för övrigt ska jag försöka lite seriöst kolla efter bil. Måste vara openminded. En fiiiin VOLVO ska det bli dock.
Ellerhur? 

Kommentarer
Postat av: DD

GRATTIS...eller vad man nu säger.

Jag hade nog tyckt det var jobbigt att undervisa i grundskolan...my good



Och sen i Engelska och Svenska!!! Du måste vara duktig du!



Har svarat på ditt mail.



Pussar och kramar!

2009-01-10 @ 11:31:56
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0